Egy tíz évvel megkésett lépéssel a Samsung bejelentette, hogy a vállalat megszünteti a reklámozást a Galaxy okostelefonok és táblagépek sorába épített néhány „alap” stock alkalmazáson belül.
A koreai Yonhap által elsőként jegyzett és a The Verge által megszerzett nyilatkozatban megerősített jelentés szerint a Samsung többé nem fogja manuálisan megkövetelni a felhasználóktól, hogy akik nem akarják, hogy reklámokkal zaklassák őket, kikapcsolják azokat a Samsung Weather, Samsung Pay és Samsung Theme alkalmazásokon belül.
„A Samsung úgy döntött, hogy megszünteti a reklámokat a saját fejlesztésű alkalmazásokon”.
Kezdetben volt némi zavar, hogy a hirdetések eltávolítása az összes Samsung-féle készletapplikáción vagy csak a fent említett háromon történik-e majd, de a vállalat később tisztázta, hogy egyelőre csak ezen a háromon történik majd meg konkrétan az eltávolítás.
A frissítés várhatóan „még ebben az évben” érkezik, és figyelembe véve, hogy a Samsung általában minden év negyedik negyedévében tolja ki a One UI Android skin nagy kiadásait, logikus, hogy valószínűleg ugyanebben az időben fogjuk látni ezt a frissítést.